Podpis elektroniczny
Jesteś tutaj: Rozwiązania i produkty » Podpis elektroniczny
Podpis elektroniczny to już biznesowa codzienność na całym świecie. Dzięki niemu jesteśmy w stanie finalizować ważne zadania i przedsięwzięcia bez wychodzenia z domu czy biura.
To sprawdzony sposób na usprawnienie działania firmy oraz co najważniejsze zaoszczędzenie naszego cennego czasu, którego każdy z nas ma coraz mniej. Podpis elektroniczny to przede wszystkim wygoda, oszczędność czasu, wiarygodność i 100% bezpieczeństwa. Dokumenty opatrzone podpisem elektronicznym mają taką samą moc prawną, jakby były podpisane własnoręcznie. Przesyłając oficjalne deklaracje, wnioski, podania bądź inne dokumenty, otrzymujemy automatyczne urzędowe potwierdzenie ich odbioru.
Główne zastosowania podpisu elektronicznego:
- Relacje z administracją i urzędami:
-
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych – e-korespondencja z ZUS w ramach aplikacji Płatnik,
- Urząd Celny – składanie deklaracji i dokumentów za pomocą aplikacji e-Zefir,
- Urząd Skarbowy – przesyłanie deklaracji podatkowych przedsiębiorstwa drogą elektroniczną poprzez aplikację e-Deklaracje lub udostępniania dokumentów/danych za pomocą Jednolitego Pliku Kontrolnego (JPK)
- Krajowy Rejestr Sądowy – przesyłanie wniosków rejestrowych i aktualizacja informacji możliwa jest wyłącznie przy użyciu podpisu elektronicznego, który jest wymagany do rejestracji w platformie e-KRS. Od 15 marca 2018 roku – elektroniczne składanie sprawozdań spółek do e-KRS!
- Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych – elektroniczna komunikacja
z GIODO w ramach platformy e-GIODO, - Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości – składanie wniosków w ramach ubiegania się o dotacje unijne drogą elektroniczną,
- Sądy powszechne - składanie pism procesowych w ramach procedury elektronicznego postępowania upominawczego (tzw. e-sąd).
- Relacje z biznesowe:
- Zawieranie umów cywilno – prawnych,
- Udział w aukcjach i przetargach elektronicznych prowadzonych za pośrednictwem odpowiednich platform internetowych,
- E – faktury – przesyłanie faktur elektronicznych drogą on-line,
- Wiarygodna korespondencja elektroniczna / mailowa.
- E-zdrowie:
- Autoryzacja dokumentacji medycznej prowadzonej przez placówkę służby zdrowia,
- Uzyskanie danych zgromadzonych w Systemie Informacji Medycznej,
- Przesyłanie wniosków dotyczących praktyki lekarskiej drogą elektroniczną.
- Ośrodki Szkolenia Kierowców:
- Przesyłanie do Starostwa Profilu kandydata na kierowcę (PKK) za pomocą korespondencji elektronicznej.
- Sądownictwo:
- Wzajemna komunikacja sądów i służb penitencjarnych drogą elektroniczną,
- Sporządzanie elektronicznych protokołów z posiedzeń sądów,
- Przesyłanie pism procesowych w postępowaniu upominawczym w ramach e-Sądu.
- Zamówienia publiczne:
- Od 18 kwietnia 2018 roku – przesyłanie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ)opatrzonego podpisem elektronicznym (zgodnie z nowelizacją Ustawy – Prawo zamówień publicznych z 22 czerwca 2016 r.)
Produkty:
- Zestaw Certum STANDARD z czytnikiem:
Skład zestawu: Karta kryptograficzna (wielkość karty bankomatowej - StarCos® 3.2), Czytnik kart ACR39U-I1.
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata
- Zestaw Certum STANDARD bez czytnika:
Skład zestawu: Karta kryptograficzna (wielkość karty bankomatowej - StarCos® 3.2).
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata
- Zestaw Certum MINI z czytnikiem:
Skład zestawu: Karta kryptograficzna mini (wielkość karty SIM jak do telefonu komórkowego - StarCos® 3.2), Czytnik kart ACS ACR39T - A1.
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata
- Zestaw Certum MINI bez czytnika:
Skład zestawu: Karta kryptograficzna mini (wielkość karty SIM jak do telefonu komórkowego - StarCos® 3.2).
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata
- Odnowienie certyfikatu kwalifikowanego Certum:
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata
- Certyfikat kwalifikowany dla posiadaczy kart cryptoCertum:
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata
- Przeniesienie certyfikatu kwalifikowanego konkurencji (Karta kryptograficzna STANDARD):
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Przeniesienie certyfikatu kwalifikowanego konkurencji (Karta kryptograficzna MINI):
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- SimplySign – mobilny kwalifikowany podpis elektroniczny:
Podpis kwalifikowany, który działa bez fizycznej karty i czytnika na urządzeniach mobilnych (Androidem, iOS), oraz na klasycznym komputerze (Windows, Mac OS X).
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata
- SimplySign – odnowienie mobilnego kwalifikowanego podpisu elektronicznego:
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata
- Przeniesienie certyfikatu kwalifikowanego z karty kryptograficznej na SimplySign:
Warianty:
- Ważność 1 rok
- Ważność 2 lata
- Ważność 3 lata